اسنپ مسافران مزایا و معایب

 

وب سایت اسنپ

گرفتن تاکسی با نصب اسنپ روی گوشی

احتمالا اگر برای جا به جایی در سطح شهر زیاد از تاکسی استفاده می‌کنید این سرویس اولین انتخاب شماست. این سرویس درخواست آنلاین تاکسی که کار خود را از سال 93 آغاز کرد توانسته با ارائه خدمات گسترده و با کیفیت در طول چند سال به یکی از محبوب ترین و البته بهترین اپلیکیشن های ایرانی تبدیل شود.

 

مزایا و معایب استفاده از اسنپ

۱ – کولر همیشه روشن باشد، مگر این‌که نخواهید.

طبق قوانین اسنپ، راننده موظف است که کولر بزند و برای این‌کار هیچ گاه مبلغی اضافه‌تر نگیرد. اگر دیدید که یک راننده تاکسی اسنپ، قصد ندارد کولر بزند اما شما مایل به استفاده از آن هستید، تعارف نداشته باشید. درخواست کولر بکنید، همواره آن‌ها به این سخن گوش می‌کنند، حتی مواردی روایت شده که علیرغم تمایل مسافر هم به مشتری‌مداریِ اجباری روی آورده‌اند.

۲ – امکان رای‌دادن منفی به راننده دارید

هر مشکلی که در مسیر داشتید، در ابتدای کار بکوشید از طریق مذاکره حل کنید، در غیر این صورت، پس از اتمام سفر از طریق اپلیکیشن می‌توانید رای پایینی به راننده بدهید و این در کارنامه او ثبت خواهد شد. اما بهتر است که واقعا رای‌ها را بر اساس صداقت بدهید تا نتیجه بهتری در درازمدت در این سرویس و سرویس‌های مشابه دیگری که از راه رسیده یا خواهند رسید بگیرید.

۳ – مسئولیت [تقریبا] هیچ‌چیز را بر عهده نمی‌گیرد

اسنپ، قوانین و مقرراتی دارد که با نصب آن، موافقت خود را اعلام کرده‌اید. از جمله این قوانین که کمی ظالمانه هم ممکن است به نظر بیاید این است که «اسنپ هیچ مسئولیتی در قبال مشکلاتی که ممکن است در نتیجه استفاده از سرویس اسنپ توسط یک کاربر، برای کاربران یا افراد دیگر ایجاد شود از جمله از بین رفتن داده‌ها،‌مصدومیت‌هایی که به افراد وارد می‌شود یا صدمه‌هایی که به دارایی‌های افراد وارد می‌شود به عهده ندارد و هیچ تضمینی در خصوص کیفیت سرویس، کیفیت و سلامت خودرو، زمان ارائه سرویس و یا کیفیت و سلامت محصولاتی که با استفاده از سرویس‌های اسنپ خریداری شود ارائه نمی‌دهد.»

۴ – نقشه‌های گوگل، بعضی وقت‌ها در هاله‌ای تقدس و بعضی اوقات، شیطانی‌اند

مدتی کوتاه از تبدیل نقشه‌های خود اسنپ به نقشه‌های گوگل می‌گذرد. راننده‌هایی در این سرویس وجود دارند که تقریبا به نقشه‌های گوگل ایمان دارند. از طرف دیگر، برخی دیگر، این نقشه‌ها و اطلاعات ترافیکی آن را به هیچ چیز نمی‌گیرند. در هر دو صورت ممکن است با راننده به مشکل بر بخورید. مثلا برای آمدن از سیدخندان به خیابان بهشتی، مجبور شوید بزرگراه‌های صیاد شیرازی و امام علی (ع) را هم گز کنید. یا برخلاف اطلاعاتی که نقشه‌ها از ترافیک سنگین خبر می‌دهند، به دلیل این‌که این نقشه‌ها را قبول ندارند، در ترافیک گیر کنید. کمی مدارا و تحمل خود را بالا ببرید، اسنپ‌سوار با رخش سفید بالاخره شما را می‌رساند.

 

مهمترین علائم خرابی گوشی موبایل

 

۵ – پلاک خودرو را چک کنید

این مورد چندان شایع نیست اما اتفاق می‌افتد. موقعی که ماشین را می‌گیرید و تاکسی شما مشخص می‌شود نام راننده، نوع خودرو و پلاک آن به شما اعلام می‌شود. بهتر است همیشه مراقب باشید که خودرویی با همان پلاک به دنبال شما بیاید. ممکن است بهانه تغییر خودرو، قرض کردن آن یا چند خودرو داشتن راننده باشد، ممکن است پسری با ماشین پدرش یا فردی دیگر با ماشین دوستش به دنبال شما آمده باشد و مشکلی برایتان پیش نیاید، اما چرا از این اهرم خیال‌جمع‌کننده غافل شویم؟ بهتر است پیش از سوار شدن حتما آن را با خود اسنپ چک کنید، چرا؟ چون طبق پنج سوم همین مطلب، اسنپ مسئولیت زیادی بر عهده نمی‌گیرد، چه برسد که معلوم شود خودرو با پلاکی دیگر است.

آموزش نحوه استفاده

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *